سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید هرچند در ژرفای دریا فرو روید و خونتان بریزد . [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:7 عصر

مأمور سابق سیا می‌گوید: «ترور عماد مغنیه برای مردم لبنان مثل این بود که یهودی‌ها هنگام عبور از دریای سرخ، موسی(ع) را از دست داده باشند. ظاهراً یک تنه هم «جورج واشینگتن» این مردم است و هم «سنت فرانسیس» آن‌ها».

جاسوس سیا: عماد مغنیه هم «جورج واشینگتن» لبنانی‌هاست، هم «سنت فرانسیس» آن‌ها

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، 25 سال بود که سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل به دنبال ترور شبحی بودند که به گفته خودشان همه جا بود و هیچ جا نبود. آمریکایی که صدای ادعای قدرتش گوش فلک را کر کرده، از پسِ حذف ابرچریک لبنانی، حاج عماد مغنیه برنمی‌آمد. 

ناتوانی سازمان‌های تروریستی در ترور این فرمانده جنگ 33 روزه لبنان، آنقدر زیاد شد که برای حفظ نصفه و نیمه آبروی‌شان دست به رسانه‌ای کردن یک دروغ شاخ‌دار زدند و به مردمی که می‌پرسیدند: «چرا آمریکا با سازمان‌های تروریستی قدرتمندش نمی‌تواند حاج رضوان را دستگیر کند؟» پاسخ می‌دادند: «مغنیه بارها و بارها صورت خود را جراحی پلاستیک کرده تا شناسایی نشود!» ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:7 عصر

مه‌گرفتگی در کربلا امروز 27 آذر شدت گرفت و باعث کاهش دید زائران شد.

مه‌گرفتگی در کربلا دید زائران را کاهش داد+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هوای کربلا امروز دوشنبه 27 آذر مه‌آلود و دید زائران محدود شد، به طوری که گنبد حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهما‌السلام از فضای حدود پنج متری به سختی قابل رویت بود.

با مه‌گرفتگی در کربلا، هوا خنک‌تر از گذشته شده است. زائران هم که در روزهای گذشته در نجف مشغول عزاداری بودند، به کربلا مشرف شدند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:5 عصر

سخنگوی ستاد سالگرد شهید سلیمانی گفت: چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با شعار «شهید القدس» برگزار و 10 تا 17 دی‌ماه هم به عنوان «هفته مقاومت» نامگذاری شد.

اعلام جزئیات چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در تهران و سراسر کشور

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای ستاد چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور سیدمجتبی ابطحی سخنگوی این ستاد، امروز 27 آذرماه برگزار شد.

ابطحی در ابتدای این نشست با اشاره به همزمانی چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم با سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، سالروز ولادت امام خمینی(ره)، گفت: شعار چهارمین سالگرد حاج قاسم سلیمانی را «شهید القدس» انتخاب کردیم. همچنین 10 تا 17 دی‌ماه هم «هفته مقاومت» نامگذاری شد. 13 دی‌ماه نیز روز جهانی مقاومت محسوب می‌شود. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:23 صبح
از اجرای ویژه برنامه "یاس کبود" تا ماجرای "اسیر هندی" در ایام فاطمیهعکس تزیینی است

اجرای ویژه برنامه سوگواره یاس کبود در محوطه تئاتر شهر و اجرای نمایش اسیر هندی در سینما بهاران از جمله برنامه های مناسبتی برای ایام فاطمیه است.

مجلس شبیه‌خوانی حضرت زهرا(س) و اجرای خیابانی «بشنو از فاطمه (س)» در قالب ویژه‌برنامه «سوگواره یاس کبود» اداره کل هنرهای نمایشی در روزهای شنبه 25، یکشنبه 26 و دوشنبه 27 آذر، همزمان با ایام فاطمیه در محوطه باز تئاتر شهر برگزار می‌شود.


به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، «سوگواره یاس کبود» به همت کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:22 صبح

طبق تفسیر نبوی، خداوند از طریق حضرت فاطمه سلام الله علیها نصرت خویش را بر مؤمنان جاری می‌کند و این ماجرا تا جایی پیش می رود که زمینه ساز قیام قائم عجل الله تعالی فرجه و بعد شادی مؤمنان می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، اگر بخواهیم نقش پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت وحی علیهم السلام در راستای مهدویت و ظهور را مورد بررسی قرار دهیم، حداقل از دو جنبه می توان وارد شد. اولین نقشی که آن انوار مقدس ایفا کردند، صدور احادیث متعددی بود که در موضوع مهدویت و از جنبه های مختلف صادر شد؛ خبر از غیبت امام عصر، خبر از فتنه های دوران غیبت، بیان ماجراهای آخرالزمانی، شرایط تحقق قیام قائم، دشمنان آخرالزمانی، راهکار برون رفت از فتنه های عصر غیبت، داستان های مربوط به ظهور امام عصر و برکات عصر ظهور و غیره، بخشی از موضوعات مربوط به مهدویت در کلام معصومین علیهم السلام است. 

اما نقش مهم تری که آن انوار مقدس در مسیر مهدویت بر عهده دارند، نقشی معنوی،‌ زنده و پویاست، به این معنا که آن بزرگواران در هر مکان و زمانی و تا تحقق یافتن امر ظهور و اتفاقات پس از آن، از جانب خداوند در امر ظهور مؤثر هستند و نقش آفرینی می کنند؛ چرا که به باور آموزه های دین و قرآن، ایشان مجراهای خداییِ خداوند در تمام پهنه عوالم و نشئات هستند و خداوند از طریق معصومین علیهم السلام امامت، ولایت،‌ امارت و حکومت خود را در زمین جریان می دهد و تثبیث می کند و در صورت کلی تمام امورات عالم از طریق ائمه علیهم السلام قضاء، تقدیر و در عالم محقق می شود؛ لذا از آن جهت است که به ایشان اولوا الأمر یا صاحب الأمر گفته می شود. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:10 صبح

مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) شامگاه گذشته 24 آذرماه در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور پیشکسوتان و اساتید قرآنی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تالار شیخ صدوق در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شامگاه جمعه 24 آذرماه محل مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) بود که با حضور جمعی از پیشکسوتان و اساتید قرآنی کشور برگزار شد.

در این دوره از مسابقات با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و ضرورت آشنایی قاریان، مرتلان و حافظان قرآن، بخش «آشنایی با ترجمه قرآن» در تمامی رشته‌ها در نظر گرفته شده بود. همچنین آزمون ترجمه قرآن برای همه رشته‌های آوایی (تحقیق، ترتیل و حفظ) به صورت برخط و در قالب سؤالات چهارگزینه‌ای و بر اساس ترجمه حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان انجام شد.

حسن مطلع این مراسم تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط وحید براتی بود، جوانی که در این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق گروه آقایان بالای 18 سال، رتبه اول را کسب کرده بود. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:9 صبح

بهروز دانش‌پژوه گفت: از زمانی که امنیت پرواز به سپاه پاسداران واگذار شد، هیچ هواپیماربایی موفقی نداشتیم. لقب گارد آهنین برای امنیت پرواز ایران است و ما متقاضیانی داریم که کشورهای دیگر درخواست دارند تا امنیت پرواز را بیاموزند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم،  آیین رونمایی از کتاب «پرونده‌ای برای هواپیماربایی» با حضور سردار محمدقاسم ناظر مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی، امیر سرتیپ ناصر شهلایی، امیرسرتیپ ابراهیم گلفام، امیرسرتیپ حیدر صفری، سرهنگ بهروز دانش‌پژوه، سرهنگ علیرضا نریمانی، امیر سرتیپ دوم سید محمد رفیع رضوی، دکتر مرتضی شیرودی، دکتر محسن مرادیان، محمدرضا جمالی معاونت آموزش و پژوهش موزه، علیرضا سلیمی مدیر انتشارات سرو، رضا جهان‌فر نویسنده کتاب و خانواده شهید دکتر بعقوب موسوی در سالن اروند موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمدرضا جمالی گفت: موزه دفاع مقدس در حوزه آموزش و پژوهش گام بلندی برداشته است و تاکنون موفق بوده است. در راستای کلام مقام معظم رهبری مبنی بر صدبرابری کردن آثار دفاع مقدس، ماهانه یک رونمایی برای کتاب‌های انتشارات سرو برگزار می‌کنیم. انتشارات سرو تلاش دارد که به صورت منظم کتاب‌های چاپی و صوتی خود را روانه بازار نشر کند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 20 , ساعت 8:9 عصر

به گزارش مشرق، ابوالفضل فرح بخش، فعال رسانه در کانال ایتای خود نوشت:

روز پنجشنبه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در حساب ایکس (توییتر) خود نوشت: «با در نظر گرفتن خطر از کار افتادن سیستم‌های امدادرسانی انسان‌دوستانه در غزه، من از شورای امنیت می‌خواهم که مانع از وقوع یک فاجعه انسانی شود و درخواست می‌کنم یک آتش‌بس انسان‌دوستانه فوری را اعلام کند».

این اقدام گوترش را باید مصداق واقعی «نوشدارو بعد مرگ سهراب» دانست چرا که فعال سازی ماده 99 بعد از دو ماه از آغاز نسل کشی و جنایت صهیونیست ها بسیار دیرهنگام بود لذا باید از او سوال کرد که اگر امکان استفاده از این ابزار را داشت چرا در همان روزهای ابتدایی جنگ و قبل از ویرانی کامل غزه و کشته شدن بیش از هفده هزار نفر انسان بی دفاع که بیشتر آنها کودکان هستند از این ظرفیت استفاده نکرد.

البته سه دلیل عمده را می توان برای تاخیر در اقدام از طرف او به عنوان دبیرکل سازمان ملل برشمرد :
1- فشار بی سابقه افکار عمومی جهان و تشدید انتقادها از بی عملی سازمان ملل، گوترش را مجبور به فعال سازی ماده 99 کرده است .
2- فشارها و تهدیدات آمریکا و اسرائیل به دبیرکل برای عدم استفاده از اختیارات قانونی که ذیل منشور سازمان ملل برای برقراری صلح به او محول شده است.
3- او بهتر از هرکس دیگری از #فلج بودن و عدم کارکرد موثر این نهاد بین‌المللی اطلاع دارد بنابراین در استفاده از این ماده تردید داشته است. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 20 , ساعت 7:49 عصر

به گزارش مشرق، امیرعلی ابوالفتح، فعال رسانه، در صفحه توئیتر خود نوشت:

در مقایسه با جمعیت آمریکا و جمعیت اسرائیل، 100 نظامی کشته شده اسرائیل در حمله دو ماهه به غزه، معادل حدود 3600 سرباز کشته شده آمریکایی است. در حالی که تعداد سربازان آمریکایی کشته شده در افغانستان طی قریب به 20 سال از 2500 تن فراتر نرفت و عاقبت، آمریکا با طالبان هم به توافق رسید.

بلایی که حماس بر سر نظامیان صهیونیست می‌آورد

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

 


دوشنبه 102 آذر 13 , ساعت 11:47 عصر

جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در استانداری تهران تشکیل شد.

جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، باتوجه به پایداری و سکون هوا و تشدید آلودگی هوا در تهران کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران صبح امروز در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داده و تا ساعاتی دیگر مصوبات این کارگروه اعلام خواهد شد.

طبق داده های شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای تهران با شاخص 132 در وضعیت نارنجی یعنی ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و هوای 13 شهر استان تهران آلوده است.


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ