سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با هر آدمى دو فرشته است که او را مى‏پایند و چون قدر الهى رسد بدان واگذارش نمایند ، و مدت زندگانى که براى انسان است چون سپرى وى را نگهبان است . [نهج البلاغه]
 
شنبه 102 آبان 20 , ساعت 8:5 عصر

یک جامعه‌شناس فرهنگی با بیان اینکه مناسک دینی در حوزه فردی بدون شک نقش اعتدال‌آفرینی و تعادل‌بخشی دارند، به تشریح نقش مناسک دینی در ایجاد نشاط اجتماعی پرداخت.

نادر صادقیانسبک زندگی، شیوه زندگی افراد در جنبه‌های فردی و جمعی است و تفریحات سالم می‌تواند تأثیر مستقیمی بر سلامت روانی و اجتماعی اعضای خانواده بگذارد. از منظر علوم و متخصصان حوزه‌های مختلف، شادی و نشاط اجتماعی از نشانه‌های یک جامعه سالم است. وقتی نشاط اجتماعی وجود نداشته باشد، جامعه دچار افسردگی و انحرافات مختلف فردی، جمعی و فرهنگی می‌شود.

نبود نشاط اجتماعی در میان جوانان، افسردگی و سرخوردگی را به همراه دارد. برای شاد بودن باید مؤلفه امید به زندگی را افزایش داد، چون باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و خودکشی می‌شود. پس برای افزایش امید به زندگی باید به دغدغه‌های نسل نوجوان و جوان بها دهیم. ادامه مطلب...

شنبه 102 آبان 20 , ساعت 8:4 عصر

معاون امور مجلس رئیس جمهور در یادداشتی بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن را تبربک گفت و نوشت: ایکنا که امروز به یک منبع و مرجع معتبر در حوزه قرآنی تبدیل شده، باید در شرایط کنونی در این عرصه پشتیبان دیگر رسانه‌ها باشد و از اندیشمندان، نویسندگان، اساتید و صاحب‌نظران برای بسط و گسترش نگاه قرآن به همه موضوعات بهره بگیرد.

سید محمد حسینی

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور به مناسبت فراررسیدن 20 آبان؛ بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) وابسته به جهاددانشگاهی، یادداشتی را در اختیار این خبرگزاری قرار داده که متن آن به شرح ذیل است:

«ما پیرو قرآنیم، ما شاه نمی‌خواهیم» از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی بود؛ آن روزها همه سخنرانی‌ها مستند به آیات قرآن بود و حرکت امام خمینی(ره) نیز بر مبنای قرآن بود؛ «اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى»

سندی از امام راحل قبل از آغاز نهضت؛ نه فقط در سال 56 یا حتی در قیام 15 خرداد بلکه در سال 1323 به یادگار مانده و هم‌اکنون در کتابخانه وزیری یزد نگهداری می شود که این سند تفکر و دیدگاه ایشان را نشان می‌دهد؛ متنی که مرتبط با آیه کریمه «قُل? إِنَّمَآ أَعِظُکُم بِوَ?حِدَةٍ? أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَث?نَى? وَفُرَ?دَى?» و ایشان(ره) در این دست‌نوشته پیام «قیام لله» را توضیح می‌دهند، لذا قرآن مبنا و اساس وقوع انقلاب اسلامی بود و وقتی قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز تدوین شد، در مواد مختلف آن استنادات قرآنی مشاهده می‌شود. از سویی رهبر معظم انقلاب نیز همواره پیش‌شرط قرآنی‌شدن رفتار مسئولان و مدیران را در گروی آشنایی با مفاهیم والای قرآنی می‌دانند، لذا بر همین اساس جامعه باید با فرهنگ قرآن آشنا شود؛ در این پرتو فعالیت‌های قرآنی انجام می‌پذیرد و انس و الفت با قرآن صورت می‌گیرد. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 آبان 14 , ساعت 9:59 عصر

یک روزنامه عبری اعلام کرده که حزب الله لبنان در حملات اخیر خود به رژیم صهیونیستی از یک سلاح قدرتمند جدید استفاده کرده است.

سلاح جدید قدرتمند حزب الله در جنگ با اسرائیل

 منابع رسانه‌ای و نظامی روز شنبه اعلام کرد که حزب الله لبنان در حملات اخیر خود از سلاح قدرتمند جدیدی علیه رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

 یک منبع آگاه از حملات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی گفته است که مقاومت لبنان در حمله اخیر خود از موشک قدرتمندی استفاده کرده است که پیش از این مورد استفاده قرار نگرفته بود.

این منبع گزارش داد که این موشک به یک سایت اسرائیلی در آن سوی مرز مقابل روستا‌های عیتا الشعب و رمیش اصابت کرده اما مشخص نیست این موشک به چه چیزی اصابت کرده و چه خسارتی به بار آورده است. ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ