سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بپرس و خودداری مکن و شرم مدار که این دانش را نه متکبّر و نه کمرو فرا نمی گیرند . [امام باقر علیه السلام ـ در پاسخ به پرسشهای ابو اسحاق لیثی ـ]
 
سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 1:24 صبح

نگاهی به فلسفه عید نوروز در ایران

تاریخچه و آداب و رسوم عید نوروز – عید نوروز در ایران اولین روز از سال نو و مصادف با یکم فروردین است. جشن نوروز ریشه در ایران باستان دارد و مراسمی است کهن با تاریخچه‌ی غنی که از دوران قدیم به یادگار برایمان باقی مانده است.

منشا پیدایش نوروز کجاست؟

نوروز یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی است که به ارث رسیده‌ است اما شناسنامه ایرانی به خود گرفته و از آن به عنوان نماد پیوند دهنده ی افراد و اقوام ایرانی ایران یاد می‌شود. نوروز، با عنوان رسمی «روز بین‌المللی نوروز»، توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی و معنوی بشر به ثبت جهانی رسیده‌ و این روز یکی از روزهای مقدس و اعیاد مذهبی زرتشتیان و بهاییان نیز به‌ شمار می‌رود. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 1:22 صبح
تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز 29 اسفندماه سال ‎1329، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می رود.
زمانی که اولین چاه نفت در ایران در بیش از یکصد سال قبل در منطقه مسجد سلیمان در استان خوزستان توسط یک شرکت انگلیسی کشف شد، دولت وقت ایران هیچ آگاهی و درکی از این اتفاق مهم نداشت. اما کاشفان آن به خوبی می‌دانستند به چه ثروتی در ایران دست یافته‌اند و پایه‌های استعمار خود در ایران را با قراردادهای استثماری استخراج، تولید و فروش نفت خام ایران بنا نهادند.شرکت های خارجی سال ها سرمایه مردم ایران را به تاراج بردند و دولت های وقت ایران هیچ گونه تلاش و توجهی برای احقاق حقوق مردم انجام ندادند. ادامه مطلب...
سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 1:22 صبح
ویژگی‌های آیت‌الله ری‌شهری از زبان حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در مراسم دومین سالگرد رحلت آیت الله ری شهری(ره) که در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، گفت: آن عالم ربانی همانند یک سرباز از ابتدا تا انتهای عمر با برکتش در پیشگاه امامین انقلاب در همه عرصه های خدمت حضوری موثر و درخشان داشت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی -استاد حوزه علمیه قم- با اشاره به ویژگی‌های تولیت فقید آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: آیت‌الله ری شهری(ره) فقیهی بی نظیر در علم حدیث بود و در گردآوری احادیث کاربردی و قابل استفاده در زندگی اجتماعی بسیار کوشید. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 1:21 صبح
قول مردانه یک قاری شهید

رضا همیشه به من توصیه می‌کرد که هنگام رفتنش، آب پشت سرش نریزم تا کسی متوجه نشود که او در حال رفتن به جبهه است. وقتی به او می‌گفتم طاقت شهادت شما را ندارم، می‌گفت شما چهار پسر داری، یکی را دست‌کم باید در راه اسلام بدهی.

به گزارش ایسنا، شهید رضا کارآمد متولد سال 1345 بود که به عنوان نیروی بسیجی لشکر 27 محمد رسول الله، پس از گذراندن دوره سربازی در جبهه، بار دیگر به جبهه اعزام شد و در 15 مرداد سال 1366 در عملیات «نصر» در منطقه «دوپازای» سردشت به شهادت رسید.

مادر شهید کارآمد می‌گوید: ما خیلی کم رضا را در خانه می‌دیدیم چرا که مدام در مسجد بود و کلاس قرآن برای بچه‌ها در مسجد حضرت علی (ع)، مسجد امام رضا (ع) و مسجد فاطمیه (س) برگزار می‌کرد. بعدها نوارش را برای من آوردند. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:39 صبح
حسین شریعتمداری

سرکردگان رژیم صهیونیستی نه فقط همکاری این دولت‌های دست‌نشانده را انکار نمی‌کنند، بلکه بدون پروا از جهان اسلام و با دهن‌کجی به ملت‌های مسلمان، خبر این جنایت را هم اعلام می‌کنند!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

1- «‌حلول ماه مبارک رمضان مبارک‌ باد. ماه رمضان را در همه دنیا با زیبایی استقبال می‌کنند و بچه‌ها با تزئین و چراغانی به پیشواز این ماه می‌روند. هنگام سحر مردم در تمام دنیا با صدای دلنشین مناجات بیدار می‌شوند... ما در غزه اما، با صدای وحشتناک بمباران‌ها از خواب بیدار می‌شویم‌... اگرچه پیش از سحر نیز در خواب نیستیم‌... ماه مبارک رمضان تازه شروع شده است ولی ما در غزه، 5 ماه است که روزه گرفته‌ایم. گرسنگی و تشنگی در روزهای ماه رمضان برای ما سخت نیست!‌... مردم در همه دنیا برای نماز و مناجات به مسجد می‌روند. در غزه اما مساجد را ویران کرده‌اند... حسبناالله و نعم الوکیل‌...»‌...

بخشی از پیام دردناک یک کودک 10 یا دوازده ساله در غزه است که بر تلی از خانه‌ها و اماکن ویرانه و یکسان شده با خاک ایستاده و از ژرفای دل سخن می‌گوید... ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:38 صبح
مجموعه پنج‌جلدی «تبار انحراف» به چاپ دوم رسید

مجموعه پنج‌جلدی «تبار انحراف» که توسط حجت الاسلام مهدی طائب تدوین شده، توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسید.

به گزارش مشرق، مجموعه پنج جلدی «تبار انحراف» که توسط حجت الاسلام مهدی طائب تدوین شده، به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسیده است.

این‌کتاب‌ها با رویکرد تاریخ بصیرت افزا و رصد جریان حق و باطل و دشمن‌شناسی تدوین شده است. مؤلف در این اثر تلاش کرده ریشه جریانات جاری در سطح بین‌الملل، منطقه و کشور را که صهیونیست‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن دست دارند را روشن سازد.

مجلدات اول تا پنجم این‌مجموعه به این‌ترتیب هستند:

جلد اول تبارشناسی انحراف با محوریت یهودیان تا دوران قبل از خلفا.

جلد دوم تبارشناسی نفوذ یهود در اسلام در دوران بیست‌وپنج ساله پس از پیامبر (ص).

جلدم سوم تبارشناسی انحراف با محوریت یهود از ابتدای حکومت امیرالمؤمنین (ع) تا شهادت آن حضرت.

جلد چهارم تبارشناسی انحراف با محوریت یهود در دوران بیست ساله امامت امام حسن و امام حسین (ع).

جلد پنجم با عنوان فرعی تبارشناسی انحراف با محوریت یهود در دوران بیست‌وپنج ساله امامت امام سجاد (ع).

 


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:37 صبح


«اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ بِالشُّکْرِ وَ الْقَبُولِ عَلَی مَا تَرْضَاهُ وَ یَرْضَاهُ الرَّسُولُ مُحْکَمَةً فُرُوعُهُ بِالْاُصُولِ بِحَقِّ سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ».
خدایا روزه‌ام را در این ماه، بر پایه آنچه تو و پیامبر آن را می‌پسندد مورد سپاس و پذیرش قرار ده، در حالی‌که فروعش بر اصولش استوار باشد، به حق سرورمان محمّد و اهل بیت پاکش، و سپاس خدای را پروردگار جهانیان.


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:37 صبح



«اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَةَ وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیَاهِبِ التُّهَمَةِ یَا رَحِیما بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِینَ».
خدایا در این ماه با رحمتت فروگیر و توفیق و خود نگهداری نصیبم کن، و از تیرگی‌های تهمت دلم را پاک گردان، ‌ای مهربان به بندگان با ایمان.


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:36 صبح



«اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَةَ وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیَاهِبِ التُّهَمَةِ یَا رَحِیما بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِینَ».
خدایا در این ماه با رحمتت فروگیر و توفیق و خود نگهداری نصیبم کن، و از تیرگی‌های تهمت دلم را پاک گردان، ‌ای مهربان به بندگان با ایمان.


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 1:36 صبح


«اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّی فِیهِ مِنَ النَّوَافِلِ وَ اَکْرِمْنِی فِیهِ بِاِحْضَارِ الْمَسَائِلِ وَ قَرِّبْ فِیهِ وَسِیلَتِی اِلَیْکَ مِنْ بَیْنِ الْوَسَائِلِ یَا مَنْ لا یَشْغَلُهُ اِلْحَاحُ الْمُلِحِّینَ».
خدایا بهره‌ام را در این ماه از مستحبات فراوان کن، و مرا با تحقق درخواست‌ها اکرام فرما، و از میان وسایل وسیله‌ام را به سویت نزدیک کن، ‌ای که پافشاری اصرارورزان مشغولش نسازد.


   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ