سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم دنیا در کار دنیا دو گونه‏اند : آن که براى دنیا کار کرد و دنیا او را از آخرتش بازداشت ، بر بازمانده‏اش از درویشى ترسان است و خود از دنیا بر خویشتن در امان . پس زندگانى خود را در سود دیگرى دربازد . و آن که در دنیا براى پس از دنیا کار کند ، پس بى آنکه کار کند بهره وى را از دنیا بسوى او تازد ، و هر دو نصیب را فراهم کرده و هر دو جهان را به دست آورده ، چنین کس را نزد خدا آبروست و هر چه از خدا خواهد از آن اوست . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 102 دی 28 , ساعت 9:49 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم امام جعفرصادق علیه‌السلام: دعای مؤمن در حق برادر دینی غایب خود مستجاب می‌شود و هم باعث زیاد شدن روزی و دفع ناگواری‌ها خواهد بود. با سلام و احترام نخستین شب جمعه ماه پربرکت رجب در حالی فرا می‌رسد که یکی از بهترین ایام برای دعا و تمایلات پاک است؛ با این حال در این شب با هم دیگر می خواهیم یاد کنیم از مردم غزه که با وجود سختی ها و مشکلات؛ با دل‌ هایی پر از امید و ایمان زندگی می‌ کنند.


چهارشنبه 102 دی 27 , ساعت 10:54 عصر
شرح احادیث رجبیه | عاملی که سبب حبس دعا می شود

نتیجه آنکه خداوند به کسانی که از او درخواست می کنند، عطا می کند و این انسان ها هستند که با اعمالشان سبب تسریع یا کندی اجابت آن در دنیا می شوند تا به این وسیله بندگان مجبور به اصلاح صفات و رفتارهای خود شوند.

به گزارش خبرنگار دین خبرگزاری تسنیم، در فرازی از دعای ماه رجب می خوانیم «یَا مَنْ یُعْطِى مَنْ سَأَلَهُ؛ ای آن‌که به هرکه از او بخواهد عطا می کند.» شاید این فراز برگرفته از آیه60 سوره غافر باشد، آنجا که خداوند می فرماید «وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ»؛ یعنی پروردگارتان می گوید مرا بخوانید تا برایتان استجابت کند. این استجابت وعده خداست، منتها گاهی مشاهده می کنیم که عملاً در دنیا برایمان محقق نمی شود؛ یعنی ابتدا دعا می کنیم و این دعا بالا می روید. خداوند از باب رحمت خود امر آن را امضاء می کند، اما در مسیر بازگشت یا بنا به حکمت خداوند با تأخیر می رسد و یا محقق نمی شود. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 دی 27 , ساعت 10:54 عصر
عرضه رایت کتاب‌های ایرانی با موضوع ادبیات و زنان در نمایشگاه کتاب هند

مدیرآژانس ادبی پل از عرضه رایت کتاب‌های ایرانی با موضوع ادبیات،‌ زنان،‌ کودک و نوجوان،‌ فلسفه،‌ عرفان و ادیان در سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی نو خبر داد.

مجید جعفری‌اقدم مدیر آژانس ادبی و ترجمه پل در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو گفت: نمایشگاه کتاب دهلی از تاریخ 10 تا 18 فوریه  20 تا 28 بهمن ماه برگزار می‌شود و دو روز در این نمایشگاه  23 تا 24 بهمن ماه به مذاکره و فروش رایت اختصاص دارد. آژانس ادبی و ترجمه پل برای عرضه کتاب‌های ایرانی در سالن کپی‌رایت این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند و آثاری با موضوعات ادبیات زنان، ادبیات و فلسفه،کودک و نوجوان، عرفان، ادیان و کتاب‌های برگزیده جوایز ایرانی را عرضه می‌کند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 دی 20 , ساعت 6:54 عصر
معوقات هدیه ازدواج جامعه ایثارگران پرداخت می شود

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت معوقات هدیه ازدواج جامعه ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت معوقات هدیه ازدواج جامعه ایثارگران خبر داد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 دی 20 , ساعت 6:54 عصر
حضور 100 نفر از علمای جهان اسلام در کنفرانس «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری»

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن شرح جزئیاتی از کنفرانس «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری»، گفت: ما در این کنفرانس که با حضور رئیس جمهور همراه خواهد بود، به دنبال توقف بدون قید و شرط در جنگ هستیم.

به گزارش خبرنگار دین خبرگزاری تسنیم حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری همایش بین المللی «طوفان الأقصی و بیداری وجدان بشری» که در موز? شهدا برگزار شد، گفت: ما در حال تغییر نظم کنونی جهانی به سمت نظم نوین جهانی هستیم. شاخصه های این نظم در درج? اول، آگاهیِ تود? مردم مسضعف نسبت به وضعیت جهانی است. آنچه امروز شاهدیم، این است که علی رغم بیش از صد سال فعالیت رسانه های وابسته به استکبار جهانی، امروز توده های مستضعف جهان راه حقیقت را یافته اند و دروغ و تزویر را از حقیقت تشخیص داده اند و به حکم ارزش های انسانی و اخلاقی، در میدان حضور یافتند. این حضور توده های مردمی در میدان بزرگ ترین ویژگی نظم نوین جهانی است.

بیشتر بخوانیدکنفرانس علما برای حمایت از غزه در صنعا/ طوفان الاقصی مقدمه آزادی فلسطین است
شنبه 102 دی 16 , ساعت 8:57 عصر
حمله پهپادی به نفتکش‌های اسرائیلی در مالدیو

دو نفتکش متعلق به اسرائیل طی روزهای گذشته در غرب و شمال غربی مالدیو، توسط پهپادهای ناشناس مورد هدف قرار گرفتند.

سرویس جهان مشرق - منابع خبری محلی مالدیو به نقل از یک مقام آگاه خبر دادند طی روزهای گذشته دو نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی در غرب و شمال غرب این جزیره هدف پهپادهای ناشناس قرار گرفتند.

گزارش های اولیه حاکی از آن است که هر دو نفتکش در اثر انفجار آسیب‌های جدی دیده اند. ادامه مطلب...

شنبه 102 دی 16 , ساعت 8:56 عصر
قالیباف: دشمن باید برای حادث? تروریستی کرمان پاسخ محکمی بگیرد

رییس مجلس گفت: وقتی حرف از حکمرانی درست می‌زنیم، باید شفاف‌سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی مورد توجه قرار گیرد که خروجی آن کارآمد سازی است‌.

به گزارش مشرق،محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه 16 دی ماه) در افتتاحیه اجلاس سراسری اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری استانی، اظهار کرد: در ابتدا اقدام تروریستی جمعی از مردم عزیز کشورمان در مراسم سالگرد شهید سلیمانی در کرمان را محکوم می‌کنم. این حادثه ننگین و شرمگین به دست جنایتکاران واقعاً یک شهادت مظلومانه بود و باید بگویم که عبور از خط قرمزهای نظام پاسخ محکمی خواهد داشت. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 دی 11 , ساعت 10:21 عصر

تاریخ روز مادر 1402، روز زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) - ایمنا

در دنیای امروز که اکثر محبت ها و عشق ها از ذهن افراد نشات گرفته و با حساب دو دوتا چهار تا عاشق می شوند و محبت پیدا می کنند، این مادر است که عشقش را با قلبش به طور ذاتی و فطری لمس میکند.

مادر که در تمام اقلیم ها و تمدن ها از جایگاه والایی برخوردار است. مادری که در اجتماع یک جامعه ی موفق می تواند نه تنها نقش سازنده ای در پرورش و تربیت کودک خود بلکه در پرورش و رشد فرهنگ جامعه نیز تاثیر گذار باشد؛ زیرا همان فرزند قرار است به همراه فرزندان دیگر با حضورشان آن جامعه را ساخته و رونق دهند.

در ایران نیز برای گرامی شمردن این جایگاه والا و قدر دانی از این مقام رفیع روز ولادت حضرت صدیقه ی کبری فاطمه ی زهرا (س) را به عنوان نماد یک مادر مطهر و زن فداکار “روز مادر” نام گذاری کرده اند.

 


دوشنبه 102 دی 11 , ساعت 10:20 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم


شما به پویش بزرگ و سراسری «مثل ما، مثل ماه» همراه با جوایز نقدی ارزنده دعوت شده‌اید. تاریخ برگزاری این پویش از 15 آذر تا پایان دی 1402 است. هر کتاب شامل سه سوال است که با پاسخ صحیح به سوالات و ارسال کد به شماره (1000100015000) یک شانس در قرعه‌کشی بزرگ انتشارات بین‌المللی جمال دارید. با دیدن ویدئوی زیر، با نحوه شرکت در مسابقه، بهتر آشنا می‌شوید:

این پویش شامل مجموعه‌ پیامبران اولوالعزم است که پنج کتاب را دربرمی‌گیرد:

کتاب اول «پیامبر هزار و یک درخت»: داستان زندگی پیامبری است که صدها سال برای هدایت مردمش تلاش کرد. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 دی 7 , ساعت 9:46 عصر

سفیر پیشین کشورمان در افغانستان و ایتالیا با اشاره به تکرار حمایت روسیه از امارات در موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی گفت: چرا سردار شهید سلیمانی می‌تواند با دو بار سفر به مسکو معادلات منطقه را به هم بزند؟ در واقع قدرت متقاعد‌سازی ما باید در حد سردار سلیمانی باشد که توانست پوتین را متقاعد کند که در بحران سوریه وارد شود اما ضعف ما موجب شده که نتوانیم جایگاه بالای منطقه‌ای خود را برای شرکای راهبردی خود تفهیم کرده و در ذهن آنها جا بیندازیم. 

ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر اسبق ایران در افغانستان و ایتالیا

ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر اسبق ایران در افغانستان و ایتالیا در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تکرار رفتار روسیه در هم‌صدایی با کشورهای عربی پیرامون جزایر سه‌گانه ایرانی گفت: این مسئله را باید از زاویه نوع نگاه روسیه به تحولات منطقه و نقش و جایگاه ایران و تأثیر ایران در اهداف و منافع روسیه تحلیل و بررسی کرد. وقتی از ارتباط و شراکت راهبردی با روسیه یا هر کشور دیگری صحبت می‌شود، بدین معناست که ما در تأمین ملاحظات امنیت ملی آن کشور جایگاه راهبردی داریم و برعکس. ادامه مطلب...
   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ