سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما و خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:46 صبح

دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان+صوت، متن و ترجمه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین.


خدایا بپوشان در آن با مهر و رحمت و روزى کن مرا در آن توفیق و خوددارى و پاک کن دلم را از تیرگیها و گرفتگى هاى تهمت اى مهربان به بندگان با ایمان خود.

پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:45 صبح

کتاب «اجوبة الإستفتائات» مشتمل بر پرسش و پاسخ‌های شرعی بر اساس فتاوای فقهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به چاپ هفدهم رسید.

کتاب «اجوبة الإستفتائات» آیت‌الله خامنه‌ای  به چاپ هفدهم رسید

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «اجوبة الإستفتائات» مشتمل بر پرسش و پاسخ‌های شرعی است که بر اساس فتاوای فقهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تنظیم و تدوین شده است و در حال حاضر چاپ هفدهم آن توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) روانه‌ی بازار نشر شد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 30 , ساعت 12:53 صبح

اَللّـهُمَّ وَفِّرْ حَظّى فیهِ مِنَ النَّوافِلِ،

خدایا سرشار کن بهره ام را در این ماه از انجام مستحبات و نوافل

وَاَکْرِمْنى فیهِ بِاِحْضارِ الْمَسآئِلِ، وَقَرِّبْ فیهِ وَسیلَتى اِلَیْکَ مِنْ بَیْنِ

و گرامیم دار به یاد داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله ام را بسویت از میان سایر

الْوَسآئِلِ، یا مَنْ لا یَشْغَلُهُ اِلْحـاحُ الْمُلِحّینَ

وسایل اى که سرگرمش نکند سماجت سماجت کنندگان

دعاى روز بیست و هشتم ماه رمضان

 


چهارشنبه 102 فروردین 30 , ساعت 12:52 صبح

 تهران- ایرنا- معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: علت موفقیت برنامه «محفل» این است که به دنبال نشان دادن زیبایی‌های قرآن و اسلام است.

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی با اشاره به استقبال مردم از برنامه قرآنی «محفل» به خبرنگار معارف ایرنا گفت: دنیای امروز بر پایه رسانه است و بهترین ابزار بیان برای مردم، زبان هنر است. از طرفی قرآن این کتاب الهی سراسر زیبایی است و خداوند در تمام آیات آن برای زندگی امروز با زبان شیرین و روان، راهکارهایی در قامت خودمان بیان کرده است و حالا برنامه تلویزیونی «محفل» به شکلی خلاقانه توانسته مفاهیم قرآنی را در ظرف رسانه ریخته و با ایده‌پردازی درست و نگاهی خالصانه آن را به مخاطب بشناساند.

وی افزود: قرآن محتوا و گفتار عمیقی است که در دسترس ماست و برنامه محفل با به کارگیری ابزار رسانه در قاب تلویزیون این مهم را برای مردم بیشتر محسوس‌ و ملموس‌ کرده است. این برنامه تلاش گروهی چندین نفره است که با کارگردانی خوب، انتخاب درست مهمانان و داوران، توانسته ظرفیت و سرمایه‌های قرآنی کشور اعم از حافظان، قاریان و قرآن دوستان را با زبان زیبای هنر به تصویر بکشد. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 فروردین 29 , ساعت 1:8 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیلَةِ القَدْرِ وصَیرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.

خدایا روزی کن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن کارهای مرا از سختی به آسانی و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بارگران را، ای مهربان به بندگان شایسته خویش

اعمال شب و روز بیست و هفتم رمضان 1400 + دعا و نماز 27 رمضان

 


سه شنبه 102 فروردین 29 , ساعت 1:7 صبح

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گردهمایی دانشجویان فعال قرآنی دانشگاه‌های استان تهران گفت: انس با قرآن باعث می‌شود که از تندروی و کندروی پرهیز کنیم، همچنین این انس، نوع زیست را دگرگون می‌کند و در مقیاس کلان‌تر پیش‌زمینه اصلی تحقق تمدن اسلامی است.

کلانتریبه گزارش ایکنا، اولین گردهمایی دانشجویان فعال قرآنی دانشگاه‌های استان تهران با عنوان «ضیافت اصحاب نور» امشب، 28 فروردین‌ماه با حضور جمع بسیاری از دانشجویان فعال قرآنی زیر مجموعه‌های دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در آغاز جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی ساداتی‌نژاد، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان تهران در سخنانی بیان کرد: قرآن محور زندگی ما مسلمان‌‌ها و شفای همه دردهایمان است. واژه شفا سه مرتبه در قرآن به کار رفته و امروز همه ما می‌دانیم بزرگ‌ترین درد جامعه اسلامی ما دوری از قرآن است. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 فروردین 28 , ساعت 1:22 صبح

فرمانده معظم کل قوا با ابراز خرسندی از حرکت و پیشرفت مستمر در نیروهای مسلح گفتند: به هیچ حدی از استحکام و پیشرفت قانع نباشید و بدون توقف به جلو بروید.

در هیچ مرحله‌ای نباید از مکر و طراحی دشمنان غافل شد

به گزارش ایلنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح این نیروها را به فرموده امیرمومنان(ع) حصارهای مستحکم کشور و ملت خواندند و تاکید کردند: این جایگاه بسیار بزرگ، مسئولیت‌های سنگینی به همراه می‌آورد که بحمدالله نیروهای مسلح با قدرشناسی این موقعیت پرافتخار، مشغول عمل به وظایف خود هستند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 فروردین 28 , ساعت 1:22 صبح

اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.

خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده وگناه مرا در این ماه آمرزیده وکردارم را در آن مورد قبول وعیب مرا در آن پوشیده اى شنواترین شنوایان.

 

 


یکشنبه 102 فروردین 27 , ساعت 1:43 صبح
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.


خدایا قرار بده مرا در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دلهاى پیامبران.
دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان+متن، صوت و ترجمه

یکشنبه 102 فروردین 27 , ساعت 1:43 صبح
آیا سودان به سمت جنگ داخلی حرکت می‌کند؟/ نگاهی به اختلافات ژنرال برهان و سرلشکر حمیدتی

با شعله‌ور شدن آتش درگیری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در خارطوم و چند شهر دیگر سودان، سایه جنگ داخلی بر این کشور حاکم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، درگیری صبح امروز خارطوم از مقرّ نیروهای واکنش سریع در شرق پایتخت شروع شد و صدای غرش سلاح‌های سنگین به گوش رسید. این درگیری گسترش یافت و به مقر فرماندهی ارتش و اطراف فرودگاه خارطوم نیز کشیده شد و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی سرلشکر «محمد حمدان دقلو» مشهور به حمیدتی چند پل مهم بر روی رودخانه نیل را بستند تا غرب خارطوم که مقر فرماندهی ارتش و کاخ ریاست جمهوری است را از منطقه شرق (مقر فرماندهی نیروهای واکنش سریع) جدا کنند.

این درگیری در حالی شروع شد که میانجیگران داخلی دیروز با فرمانده نیروهای واکنش سریع دیدار کرده بودند. این میانجیگران به رسانه‌های سودانی گفتند: سرلشکر حمیدتی آمادگی دارد بدون هیچ‌گونه قید و شرطی با ژنرال «عبدالفتاح برهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار و درباره حل و فصل اختلافات به وجود آمده با او به گفت‌وگو بنشیند. ادامه مطلب...

   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ